Universal studio's

21 september 2018 - Universal Studios Island Of Adventure, Florida, Verenigde Staten

Lekker vroeg wakker, koffie gezet, eerlijk gezegd slootwater, onder de douche door en ontbijten.
Dont drink and drive
Arrive alive , krijgen we onderweg te lezen.
Safety first hé zullen we maar zeggen. Daar houden ze hier wel van. Tijd om naar Universal studio's te gaan vandaag,ben zo  benieuwd!
Vooral het Hogwarts van Harry potter en de jurassic park delen, gewoon omdat ik de films en boeken al geweldig vind.
Een minuut of 20 is het rijden.
Voor het eerst maak ik gebruik van Google Maps, en ik moet toegeven, dit is toch wel geweldig hoor.. en super nauwkeurig ook We konden 2 parken in van de 3, wat ook wel de leukste 2 waren.
Universal studio's en Island of adventure.
Eerst even de auto parkeren in een hele grote parkeergarage, bij the cat with the hat.
Voordat we het park überhaupt binnen kunnen volgt er een security check van de tassen die je bij je hebt en je moet door een MDP poortje. Klaar En hup aan de wandel naar de ingang, maar dat doen we natuurlijk niet zonder een overheerlijk bakkie van de Starbucks.
Bij de ticketdesk de vouchers omgewisseld voor de daadwerkelijk tickets.
Eenmaal gedaan zit er gewoon aan de rechterkant een heuse kerstwinkel!!!
Ok in je hoofd weet je dat de tijdlijn totaal niet klopt, maar toch is het  heel gaaf om alles weer in kerst sferen te zien.
Heel bizar.
We kregen het advies om eerst de trein te pakken die Harry Potter ook altijd neemt om eerst naar Universal studio's te gaan, aangezien dat die sluit om 17.00 uur. Maar eerst onderweg Spider-Man, een karretje in een een super vette 3D bril op.
Wat is dit een wereld attractie, zo vreselijk goed en mooi gemaakt.
Door het  dorp van Harry Potter gelopen en even t winkeltje ingegaan waar ze de toverstraffen hebben liggen, ze gaven een hele leuke , show, het is eigenlijk geen show maar een stukje interactie weer, weg.
Wat  doen die Amerikanen dit toch waanzinnig goed.
Petje af, als ik  die had gehad 😁
Trein gepakt naar Universal en daar MIB ( men in black) gedaan. Ook met 3 D bril  en al.
In dit wagentje zat ook een pistool waar je alle gekke aliens kon neerschieten,  ook dit weer prachtig gemaakt.
Een overheerlijke DONUT gegeten, nou had je ook een mega grote, zelfs die was voor mij iets te groot.
Mja, het is en blijft the USA,  GO BIG OR GO  HOME!
Versiering Halloween pompoenen,heb je overal op het moment waar je ook kijkt.
Dit is ook omdat ze avonds de Halloween frightnights hebben. Brrr mij niet gezien. 😁
Transformers, Shrek stonden lekker in de schaduw zodat mensen met ze op  de foto kunnen.
Nee dan kom je bij de Rip ride rockit , een achtbaan, man, man, man wat  een draak van een achtbaan.
Er zit zoveel kracht in, ik bijna mijn longen en hart in mijn keel had zitten en waar mijn zus weer haar roller- coaster haren had.😁

Even  een Pizzapunt gegeten bij Louis .
grappig is dat he dat je gewoon een pizzapunt kan halen en boy oh boy wat  was die lekker.
Dat kunnen die Amerikanen ook wel hoor.
Even een Kleine parade gefilmd die door t park ging.
Zoiets van, op de juiste tijd op  de juiste plek zijn.hoe schattig was die.😍
Door naar  de Fast en furious , waar je eerst  langs de vetste auto's loopt en dan in een soort van keukentje komt waar er interactie was via de schermen op  de achtergrond en de dame die bij het park hoorde.
Dan in dit park nog even de Race through new York met  Jimmy Fallon.
Presentator van NBC.
Ook weer een hele gave 3d attractie die gewoon te snel gaat, weer waanzinnig dus.
En dan hangt daar heel zielig in zijn eentje Jaws, dus ik ben even bij hem gaan staan zodat  we samen op de foto konden.
Helaas was the mummy buiten werking ergens een kleine storing.
Klein jammer momentje,  maar ook hier heb je wel eens iets wat niet  werkt.
Yerug naar de trein van Harry Potter op perron 9 3/4,waar we tot nu toe de langste wachttijd ervaren van de hele dag,  wat uiteindelijk 45 minuten tot een uur was. Valt eigenlijk best mee.
Het isnfat  iedereen om 17.00uur het  park uit moest zijn ivm die Halloween avond.
We stapten de trein weer in naar island of adventure,  waar we op  pad gingen naar jurassic park.
Horen we een hoop gebrul en gebries, konden we een Foto moment met een velociraptor doen, nou daar willen we best even 25 minuten op wachten hoor.
Ik ben zo blij dat  we dit hebben gedaan !!
Jeetje wat  een beleving en  wederom weer zó mooi gemaakt. Je weet wat  er gaat  gebeuren, omdat je ziet wat er gebeurd met de mensen voor je en toch schrik je. Etterbak 🤣 De volgende stop is de Jurassic park waterbaan, waar ik  echt  naar uitgekeken heb. Man,man, man ( ga dit denk heul heul heul vaak herhalen) maar zoooo mooi ook weer. Hier gaat  t wagentje best  een stuk  omhoog en je weet t wat ze zeggen hé. What goes up, must come down.😁🤣 Alleen de manier waarop verwacht je dan weer niet, want je zit omhoog te kijken naar die grote kop van de tyranosaurus rex en ineens neem je een snoekduik naar beneden.. Fan-tas-tisch!!! Wel het  nodige water opgevangen, maar ja dat  mag de pret niet drukken. Bij King kong aangekomen, afvragend wat ons te wachten staat. Een kleine wandeling naar waar de attractie begint. We stappen een soort jeep in en we rijden door de jungle waar King kong het opneemt tegen de dinosaurussen. Wat  een verwennerij. Nig even wat  eten in het Hard rock cafe. Heb een Caesar salad genomen met extra kip, wat  echt verrukkelijk smaakte in een geweldige setting. Moe maar voldaan keren we terug naar Legacy resort.