Disney's Animal Kingdom

27 september 2018 - Orlando, Verenigde Staten

Nadat we het treintje genomen hebben naar het park Animal kingdom van het parkeer terrein, konden we zo het park inlopen.
Direct naar "Flight of Passage" gegaan omdat we al hadden gehoord dat hier alle Fast pass toegangen al maanden van te voren uit gegeven waren, dus dit moet een fantastische attractie zijn.
Ook hoorde we al van iemand die boven ons logeerde, dat ook al moet je 3 uur wachten dat je dat gewoon moet doen.
Nou 3 uur??? Serieus?
Maar goed wij ernaar toe. En ,kan je nagaan zo vroeg al op de dag, het was maar! 90 minuten.
Gek genoeg waren die 90 best snel om met alles wat je om je heen ziet, zo prachtig gemaakt.
Dan kom je binnen in dat enorme stuk rots ,want daar lijkt t op.
Dan zie je een laboratorium, elk onderdeel weer zo fantastisch mooi uitgevoerd.
Dan mogen we eindelijk naar binnen, en krijg je een nummer, die uiteindelijk gekoppeld wordt aan je avatar.
Je moet dan op een Simulator gaan zitten zoals je op een motor zit.
Je zit dan als t ware op de rug van je avatar
Je voelt t ook ademhalen bij je knieën.
En dan gaat ie los.
Een prachtige 3D simulatie door het land van avatar.
Dit is echt een aanrader voor de mensen die nog ooit eens naar Florida willen komen.
En ja, ook al zeggen ze 3 uur wachten eventueel, ja DOEN!!!
Door naar de Na'vi river, wat ook in het teken staat van avatar.
Bij de ingang stond 1 uur wachten, dat werd anderhalf, dat werd uiteindelijk helemaal niets meer.
We waren bijna aan de beurt toen er werd omgeroepen dat ze kampten met een technisch defect.
Nee he, hebben wij dat !
We vinden al dat het zo langzaam ging, maar ja je hebt geen idee wat je te wachten staat, dus misschien is het wel een lange attractie.
Nee hoor hij stopte er gewoon mee, vlak voor onze neus.
Even snel een keus moeten maken of we toch bleven wachten of dat we eruit gingen.
Het is namelijk wel heel erg zonde van je tijd, en er is nog zoveel te zien. De keus gemaakt om eruit te gaan, we weten niet hoe lang dit "defectje" gaat duren. Door naar Dinoland, waar we ook weer een gave attractie hebben gedaan langs diverse Dino's en ook weer met een mooie 3D bril op.

De Dinosaurus,  hele toepasselijke naam vind je niet ;-) Ook hier alles weer prachtig gemaakt, wel een bumpy drive. Ik denk dat ik na deze rit toch even een afspraak moet maken met de chiropractor. Jeetje, na dit ritje zit echt elk botje in je lichaam scheef.

Wat hebben  We nog meer gedaan vandaag. De Kilimanjaro safari ook per auto, zeker een aanrader.

Kali river rapids,  een hele natte attractie met rubberen banden Enzo. Er zat een klein joch naast me en die vertelde me al, you are gonna get wet. No you are gonna get wet, reageerde ik erop. Uiteindelijk hadden dat kleine jochie gelijk. Drijfnat kwam ik eruit. Super!

Expedition Everest, wat weer lekker hobbelig en bobbelig verliep en natuurlijk met een bloedgang.