De reis

20 september 2018 - Sanford, Florida, Verenigde Staten

20-9-2018
4.00 uur het wekkertje gaat.. Nog een paar x snoozen voor ik eruit ga.
Even onder de douche doorlopen, koffie maken, aankleden, opmaken, nog een kopje koffie maken, fur-babies knuffelen, broodjes smeren,  de laatste spulletjes in de koffer doen,fur-babies knuffelen, pakje melk nog even snel meenemen en naar beneden, wachten op mijn pa die mij en mijn zus naar Schiphol brengt.
Het is inmiddels.6.00 uur.
Koffers in de auto, zuslief ophalen en op naar Schiphol.
Onderweg is het al best druk op de A4, maar alles verloopt allemaal zoals 't eigenlijk hoort te gaan.
6 50 aankomst Schiphol.
Plekje zoeken, uitstappen, trolley pakken, koffers erop en dan je vadertje gedag zeggen en ik moet zeggen dat is altijd wel een dingetje bij mij, afscheid nemen.
Slaat natuurlijk nergens op, want over 12 dagen zie ik ze weer, mijn paps en mams.
Nog 6 keer zwaaien en hup naar binnen. Tui incheckbalie zoeken.
Jeetje wat gaat  dit allemaal soepel zeg.
Alles makkelijk vinden, korte wachtrijen, heerlijk!
Om 7.20 zijn we ingecheckt en kunnen we door naar de security controle, helaas maar waar ,door vertrek 3 bij g4s.
Nou is het toevallig zo dat ik precies weet wat ik  moet doen en uiteraard was ik zeer goed voorbereid, (zouden alle passagiers eens moeten proberen)
Dus dit was peanuts.
Bakken naar de goedkeur.
De security scan was gewoon groen, wat een heerlijkheid.
Bianc is klaar.
Nee dan heb je mijn zus, ook goed voorbereid, dacht ze.
Ten eerste werd ze gefouilleerd,  van kruis tot aan d'r boobies , met een visitatie als kersje op de taart.
Mevrouw, mag ik uw koffertje even controleren, waarop mijn zus toestemming geeft.
De dame van g4s zoekt, zoekt en zoekt nog een keer waarbij het  koffertje meerdere malen nogmaals door de xray gaat.
Dan vraagt mijn zus waarnaar ze opzoek is.
Er zitten messen in uw tas mevrouw, waarop mijn zus heel quasi reageert, ik heb geen messen, ja hoor er zitten echt messen in.
Al met al kwamen er natuurlijk messen uit die koffer zetten.
Gevolg: een verbouwereerde zus.. hoe is t mogelijk..
Zucht..Ik zal haar nog een keer meenemen.
Nog even bij de zelf service paspoort check het, hoe kan t ook anders, paspoort checken.
Nou poeh poeh, ook weer meegemaakt.
Het is tijd om nog even wat in de winkeltjes te neuzen en om natuurlijk even bij de Starbucks een lekker bakkie te halen.
Wat kan ik  van die koffie genieten zeg.
Om 9.50 moesten we bij de gate zijn G8. En ik zal je vertellen, dat is best nog een eindje lopen, wat ik nou weer niet verwacht had.
Maar goed, tijd om onze kont te parkeren in één van de stoelen van 't vliegtuig.
Spulletjes uit de handbagage halen die ik  misschien tijdens de vlucht nodig ga hebben.
"Fasten your seatbelt",i'm ready for takeoff.
Eerst nog even 45 minuten wachten, haha, zo  snel gaat  alles nog ook weer niet.
Ja hoor, 11.00 uur, "here we goooooo!"

Ow ja, zo leuk dit! We gaan naar Orlando hé,  dat had ik al verteld, maar eigenlijk is het Orlando, Sanford!
Mijn kleine rode draak heet ook Sanford!!
Moest ik  even kwijt.
#teleukgewoon #misschienbestaattoevalwel

17.15 uur Nederlandse tijd, we vliegen tussen Houlton en Woodstock, ja ja ik verzin 't niet.
, Canada.
Ondertussen hebben we al zo'n 5250 kilometers gevlogen en we moeten er nog wel  wat kilometertjes.
Heb in middels al een aantal films gekeken,  wat  gelezen, maar daar heb ik geen geduld voor op  t moment.
Nog 2uur en 39 minuten.
Nog even dus.

Klein, of toch wel redelijk probleempje/ergenisje, geen Wi-Fi

Zo  en we zijn geland 14.00 uur plaatselijke tijd.
19.58 uur Nederlandse tijd
To be continued.. Na dat we eindelijk het  vliegtuig uit waren  volgde er weer een controle op paspoort in Sanford Orlando. Ook hier hebben we weer ruim een uur in de rij gestaan.. Wat  doet u voor werk mevrouw? Ik ben airport security agent sir, Hij keek me aan en ging verder . Hoe leuk is dit, daar kan ik  zo van genieten, ondanks de lange dag. Niet voor t een of ander hoor, maar wat duurt t hier allemaal lang. Volgende punt op de agenda is de huurauto ophalen. Kom je buiten is t me daar een partij warm!!! Logisch want het is de sunny state. Maar, het is wel  even acclimatiseren. Door naar de auto waar we zelfs een upgrade hebben gehad naar een iets groter model. Wel  een automaat, dus even voor mijn zus wel wennen met rijden. Het is een uur rijden ongeveer naar Kissimmee,  Onderweg komen we de prachtigste landschappen tegen, een heuse regenbui, maar let wel, het  zijn geen regenbuien die wij in Nederland hebben he.. variant lichte orkaan haha. Eindelijk na een lange weg Legacy resort gevonden.. Snel inchecken en naar de kamer. Kom je in t woongedeelte, staat de kamer blank, serieus? Wij weer terug, sorry maar de kamer staat blank, wat  wil je met die hevige regen. Al vrij snel had de vriendelijke jongen een nieuwe kamer voor ons geregeld. Weer met de koffers sjouwen, hopelijk de laatste keer vandaag. Koffers in de kamer gedumpt na een korte inspectie en opzoek naar de Wal-Mart die hier redelijk dicht in de buurt moet  zitten. Onderweg nog even getrakteerd op een prachtige en heldere regenboog, wat ben je mooi! Kom je daar aan, man-man-man wat  een grote winkel zeg!! Je ziet nu weer dat  alles groot is in Amerika. Paar boodschappen ingeslagen voor de komende dagen en op naar wat te eten, maar eigenlijk heb ik al geen trek meer aangezien we nu bijna 24 uur wakker en onderweg zijn. Uitgeteld val ik  in slaap. Moe maar voldaan. Tot morgen, Universal studio's.