Seaworld dag 2

28 september 2018 - Florida City, Florida, Verenigde Staten

Dag 2: we gaan de dingen doen die we de eerste dag niet hebben gedaan.
En aangezien we tickets hadden 3 voor 2, en nog een dag over hadden qua planning,hebben we hiervoor gekozen.
Bij binnenkomst nog een tour geboekt.. behind the scenes met dolfijnen. Maar zover is het nog niet.
Als eerste zijn we even naar de beluga gegaan, vorige keer hebben we hem niet zo goed kunnen bekijken en zwom hij alleen maar op zijn rug.
Nu hadden we ten eerste het park bijna voor onszelf, zo rustig was het.
Ook wel lekker na de drukte van Disney.
En ten tweede hadden we zoveel mazzel dat ze werden gevoerd terwijl we daar waren.
We wilde na een tijdje wachten, om te kijken of ze boven water kwamen, doorlopen toen de jongen die daar stond ons vertelde dat we beter nog even konden wachten omdat ze de emmers al hoorde. En ja..
Het was het wachten waard.
Daarna nog even beneden wezen kijken.
Toen besloten om de 8 banen te doen 😳
Eerst de Mako en dan de Manta.
Nou die Mako was echt verschrikkelijk, je kreeg alleen een slot om je benen.
Het is ook een baan die niet over de kop gaat, maar omhoog en naar beneden.
Niet een klein beetje omhoog, nee, het leek niet op te houden.
En ja, wat omhoog gaat moet weer naar beneden!!
Dit gebeurde denk ik 3x of zo, man, man, man..
Te heftig voor mij.
Nou worden er ook altijd foto's genomen he van die drops.. mijn gezicht sprak boekdelen.
Gelijk die Manta er achteraan gedaan.
Daar ga je inzitten, zeer goed vergrendeld, en dan wordt je al het ware op je buik gehangen.
Dus misschien raad je het al... koppie eerst naar beneden.. Deze ging wel over de kop, maar toch om de één of andere reden vond ik deze wel beter te behappen dan die Mako. Wat wel super in die parken is dat overal, bij elke attractie kan je een kluisje huren, de meeste gratis, andere voor 1 of 2 dollar maar die heb je dan bv voor 2 uur ofzo, kan je gelijk al die thrill seekers doen. In mijn geval is dat dan, gelijk allemaal doen, dan ben ik er vanaf, haha. Mijn zus aan de andere kant die vind dat allemaal fantastisch.. Daar waar ik ze liever oversla. Tegen de tijd dat je terug komt van vakantie moet je nodig naar de chiropractor, om alle botjes op zijn plek te laten zetten. Zo hard zijn we af en toe door elkaar geschud. De sealion high school was een show waar de zeeleeuwen en otters de ster waren.. wat waren ze leuk en wat is die show leuk opgezet. De naam zegt het  al hé,  high school..Daar speelde het  zich af. Als je ook ziet hoe leuk  en goed de verzorgers en trainers met alle dieren omgaan kan ik  niet meer zeggen dan alle lof. Er wordt zoveel negatief gesproken over Seaworld wat ik gewoon niet snap. De dieren worden echt goed behandeld en er zijn echt hele strikte regels voor de bezoekers en die regels worden ook gehandhaafd. Daarna 45 min in de rij gestaan voor een waterbaan die het niet deed,  er was wel een hoop bedrijvigheid, maar er gebeurde verder helemaal niets,  en daar krijg je best honger van in die hitte . Besloten om de rij uit te gaan en wat te gaan eten voor we onze date met de dolfijntjes hebben. En hoe leuk  was die date zeg!! We gingen behind the scenes, bij het rehabilitatie centrum. Hier zaten ook de dieren die ze redden uit de wateren rondom Amerika. Hier zorgen ze dat  ze weer beter worden en terug kunnen de zee in. Eerst even wat do's en don 't s met betrekking op  de dolfijntjes. Waar je ze wel en niet mag aanraken enz. De groep van ongeveer 16 mensen werd opgesplitst in 3 groepen en elke groep wisselde van positie. Bij elke positie leerde we wat handgebaren voor de dolfijntjes, en op  elke positie hadden we een super leuke interactie. Aaien, visjes geven, jelly wat echt een lekkernij is voor ze, gemaakt van water. Wederom een super gave dag @Seaworld!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl