Disney's Magic Kingdom

26 september 2018 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Waar moet ik beginnen om deze dag te beschrijven.
Dit is een park waar iedereen, maar dan ook iedereen gelukkig van wordt.
De leeftijd maakt niet uit, iedereen zie je met Mickey of Minnie oren oplopen of met één van de vele varianten shirts, jong en oud.
De één nog gekker dan de ander.
Ik denk ook wel dat iedereen de verhalen kent van Donald, Mickey, Goofy en hun vrienden.
Nou ben ik al van jongs af aan een fan van Pinocchio.
Altijd als zijn neus ging groeien van het liegen begin ik te huilen omdat ik dat zo zielig vond.
Vandaar dat hij op nummer 1 staat en er nooit meer vanaf komt.
Maar aan de andere kant moet ik ook eerlijk bekennen dat welk sprookje ook noemt, ik vind ze allemaal top.
Het zit hem dan ook heel vaak in de kleine dingen die in de film gebeuren.
Je hoofdkarakter doet het één en in de hoek van je scherm zie je iets anders bv een gekke ben trekken ofzo, is toch machtig!
Maar goed terug naar het park.
Heel groots opgezet verschillende delen erom heen zodat je makkelijk van de één naar de ander kan lopen.
Het was vandaag wel knetter druk en bloedverziekend warm. Nee niet warm, heet gewoon
We spraken wat andere mensen en die zeiden al dat het zeker 10 tot 15 graden warmer is dan normaal is in September. Lucky us! De wachtrijen vond ik ondanks de drukte eigenlijk wel meevallen. Wil je nou niet in de rijen wachten kan je een Fast pass kopen waardoor je minder lange wachtrijen heb en die je dan kan boeken wanneer je die attractie wil doen. Scheelt heel veel bij zeker de populaire attracties. Nou hadden we een Fast pass voor Pirates of the Caraïben om 13.20 uur, dus dat ging nog heel krap worden, ook omdat we net bij Belle vandaan kwamen. Om 14.00 uur moesten we weer bij het kasteel zijn, nou ja moesten, wilde, want dan zou de parade beginnen en ja die moet! Ik zien. Gelukkig waren we op tijd en stonden we aan het begin van de tour. Zo leuk!! Heb er geen andere woorden voor.. Prinsessen, prinsen, schurken, ze waren er allemaal. En zelfs my guy kwam voorbij, samen met cricket. Door naar de mijn van de zeven dwergen, en daarna THE haunted mansion, maar dat vond ik nou totaal niets aan. De aankleding ernaar toe is dan weer wel leuk, met hele pakkende teksten op de grafstenen. Daarna Big Thunder Mountain en Splash Mountain. Deze laatste was ook echt de gaafste van de dag. Lekker verfrissend ook Het loopt al tegen de klok van acht en we gaan richting het kasteel, want ja om 20.00 uur begint het vuurwerk en ook dit moet je zien. Ongelooflijk hoeveel vuurwerk de lucht ingeschoten wordt in een minuut of 20. Echt bizar, maar het is gewoon te mooi. Daarna is het eigenlijk de bups volgen naar de uitgang en dan kijk je op naar de menigte die de monorail terug moeten nemen naar het parkeer terrein. Shoot denk je dan, daar ook nog achteraan sluiten. Dan denk je aan je voeten die eigenlijk geen stap meer kunnen verzetten, maar moeten. Nou is achteraf natuurlijk makkelijk, maar het ging best snel, wat ik dan weer niet verwacht had. Moe maar voldaan bij het hotel aangekomen.