Busch gardens

23 september 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Onderweg naar Tampa komen we langs een begraafplaats, hoor ik mijn zus heel droog zeggen :"plek zat".
Ik kijk haar aan en schiet in de lach.. de toon is gezet vandaag.
Hoe droog.
Eerst voor we naar binnen gaan een uitgebreide security controle, waarbij de hele tas nog net niet ondersteboven gekeerd wordt.
Wel  wordt ELK vakje open gemaakt en in gekeken.
Nou bij binnenkomst, na een uur rijden, 2 extra tours geboekt..
Heart of africa tour en de serengeti tour.
Bij de eerste gaan we close-up met leeuwen en hippo's,  ook weer een hele coole ervaring rijker straks.
Bij de serengeti gaan we over de vlaktes en gaan daarbij giraffen voeren, als ze honger hebben natuurlijk.
Maar daar moeten we nog even op wachten.
Eerst maar even op zoek naar een bakkie koffie.
Wat een toeval dat  we een Starbucks zien zeg.😁
Ja ja die Starbucks komt als een rode draad elke dag wel aan de beurt.
Het is echt  een hele hete dag, benauwd vooral, dus goed blijven drinken
Er wordt wel wat regen en onweer verwacht met de weersvoorspelling, maar we kijken wel hoe en of t gaat  regenen.
Maar als t valt... ( vul maar in )

Busch gardens is een dieren park, dus we zijn lekker op  ons gemak door t park gaan lopen.voor we de heart of Africa tour gaan doen.
De gorilla's en chimpansees waren in hun binnen verblijf jammer genoeg, het  is helaas niet zoals in Nederland dat je binnen naar de verblijven kan.
Dus geen aap gezien.
Wel  een hoop andere dieren.

Je kan 2 dingen doen wat betreft de serengeti , of je loopt erom heen of jr doet een tour en gaat er dwars doorheen. Nou doen we het toevallig allebei, maar begonnen met een wandeling eromheen om zo een beetje Afrika op te snuiven . De bokken giraffes zebras er loopt van alles. Om 13.00 uur moesten we bij een witte tent aanwezig zijn aan het  begin van de serengeti.
Hier werden we opgehaald door een gids die ons naar de nijlpaarden heeft gebracht achter de schermen.
Laat het nou zo zijn dat wij de enige 2 zijn op deze tour ! Onze eigen privé tour. Ik zal maar weer zo zeggen.. je krijgt wat he verdient.😉 We hebben heel veel informatie gekregen over de nijlpaarden zelf en ook hun gedrag. Allemaal zo interessant!
Hij kreeg als beloning een hele meloen.
Probeer jij die maar eens in 1x in je mond te nemen en dan kapot te bijten😁.
Het  volgende stukje was achter de schermen bij de leeuwen.
Nou zijn katachtigen al wel 1 van mijn favoriete dieren, maar om dan zo dichtbij te komen!!! WOW!
Alleen die blik in  hun ogen al.. *zucht*
Ook hier weer heel veel info gekregen.
Je blijft ook echt de ene na de andere foto schieten. Toen we terug kwamen hadden nog een minuut of 20 voor de volgende tour zou starten. De Serengeti tour, met als high.. de giraffes voeren. Nu waren we wel met een groepje. We moesten achter in de safari truck gaan staan en zo reden we over de vlaktes. Je ziet nu ineens weer andere dieren dan toen we erom heen liepen. Wat ik heel gaaf vond was dat de witte en de zwarte neushoorn te zien waren. En niet 1, denk wel een stuk of 6. Hele imposante jongens die neushoorns. En toen kwamen we bij de giraffes. Terwijl we ernaar toe reden kwamen ze al op ons af lopen. Phew, gelukkig hadden ze honger, but no touching. Iedereen kreeg zijn foto moment. Hier heb ik zoveel selfies gemaakt, fat ik voor het hele jaar klaar ben. Fantastisch weer. Hierna verder door het park gaan lopen. Zegt mijn zus ineens.. Nou een watersplash zou wel lekker zijn. Er gaat gelijk een radartje in mijn hoofd spinnen. Nou kan ik 2 dingen doen, aangezien het bloody hot is. Dit ik draai mijn waterflessen open en gooi een hele plens water tegen haar aan.🤣😂 Whaha, alstu!. Even een dol moment in de bloedhitte. Was even lekker verfrissend, voor je het weet is t alweer verdampt. Door naar tiger river, want ja, cats!. Zo mooi ook weer . En toen begon het te onweren, de lucht trok dicht. En de eerste spetters kwamen al naar beneden. Dat duurde niet lang voordat er een gordijn van water naar beneden kwam,. Wat dan weer wel is, is het is warm water 😁 Uiteindelijk met tussenstops de auto weten te bereiken, het werd wel minder in de tussentijd hoor. Als afsluiter van de dag, in het kader van " nu we toch in Amerika zijn" even langs restaurant de gouden driepoot geweest. Tot morgen