Vrije dag 2

8 februari 2020 - Hotelli Revontuli, Finland

Ik  heb een hele slechte nacht gehad, pa heeft  me een beetje aangestoken met zijn verkoudheid, ik  had heel  veel last  van mijn rug en ik  kon gewoon de slaap niet  vatten. Schiet  dus allemaal  niet op en ik  was blij  dat ik  uit mijn bed mocht, en dat  heb ik  echt niet  snel.
Na het  ontbijt zijn we nog even naar de overkant van de weg gegaan want we  moesten voor 16.00uur ons Salla outfit ingeleverd hebben.
Het  Salla outfit ga ik  echt niet missen.
Omdat  we niet  wilde sjouwen hadden we een slee meegenomen die voor bij  het  hotel staan en hebben daar de outfits in gegooid.
Op  de terug weg  heeft  pa nog even in de slee gezeten omdat  hij  het  heuveltje af wilde in de slee..
Pa voelde zich weer even kind.
Aan het  eind van de ochtend hebben we een sopje gemaakt om de frozenbubbles te proberen.
De bellen bevroren wel  een beetje maar niet zo goed en ook  stond er wat wind.
Dan was er nog een factor , de kou. Het  was -2  en ik  geloof dat het op mijn minst  -4 Moet  zijn. Dat is het  de hele week  geweest tot -29 aan toe en dan uitgerekend vandaag is het eigenlijk  te warm.
Jammer, maar ik  heb het geprobeerd .
Spullen opgeborgen en toen zijn we in dezelfde hut als gister,  achter de ski verhuur,  gaan lunchen.
We hebben een pizza besteld en die door de midden lieten zagen. Een pizza met salami, chamignons lekker veel kaas en knoflook.
Een hele was echt te veel.
Het  was een heerlijke Finse pizza
In de middag  zijn we alvast begonnen om de koffers in te pakken,  aangezien we morgen héél vroeg op  moeten vanwege de trip  naar Rovaniemi.
Terug naar huis.
Maar , we moesten nog wel  even de spa gebruiken dus smiddags hebben we ook  nog even heerlijk zitten bubbelen en nog even wat  gezwommen..  met een prachtig uitzicht  van de besneeuwde bergen. Een mooie afsluiting van deze week, we hebben hard genoeg gewerkt deze vakantie.

1. Ro:
    9 februari 2020
    Heel leuk Bi. Heerlijk komische verhalen schrijf je altijd weer. Ik kan me helemaal voorstellen dat het naast een adembenemende trip ook een pittige vakantie was, qua kou en beweging. Dus begrijpelijk dat je lichaam ook op is na zo'n vakantie. Moet weer terugdenken aan mijn trip naar Disney in die koude winter van 2018, daar was het toen al koud en je lichaam wilde ook niet meer na 4 dagen lopen en ijskoude wind. Dan is dit nog even een paar tandjes pittiger denk ik zo. Maar wat een mooie ervaring, dat was het dan wel waard denk ik zo. Kijk alweer uit naar je volgende trip