De voorbereidingen

12 januari 2020 - Delft, Nederland

Nu is het tijd voor de voorbereidingen, winterkleding aanschaffen, verlof van werk aanvragen, inlezen over het  fotograferen, want ja de camera gaat  zeker mee. Ook wil ik bellenblaas meenemen, omdat ik wil proberen om "frozen bubbles" te maken en te fotograferen. Hoe cool zou dat zijn in een land als Fins Lapland.

Update:

04-12-2019.. de reis is inmiddels betaald en nu het kouder wordt begint het allemaal goed te kriebelen.. De voorbereidingen zijn in volle gang. Sterker nog, ik ben al een la aan het inrichten met dingen die ik absoluut niet mag vergeten om mee te nemen. Wat hebben we er zin in!

Update: 10-01-2020.

De reisbescheiden zijn binnen, een boekje met belangrijke gegevens zowel  voor ons als de thuisblijvers  en  de vlucht gegevens. Ook  zit er een schema bij met  wat  we elke dag  gaan doen. Het is een lekker vol  programma, en toch  hebben we nog tijd om op  ons zelf dingen te ondernemen.We weten nu al  dat  we om 06:05 vertrekken vanaf  Schiphol. Miek brengt ons weg, ze schrok wel vanwege de tijd,  want ja we moeten om 02:00 uur vertrekken van huis. Ach, het is op zondag, kan ze daarna lekker haar bed in.

Voor Sanford moet ook  het  een en ander geregeld worden, want die gaat  uit logeren. Hij  weet het  nog niet, maar dat komt snel  genoeg. En dus een apart lijstje maken voor mijn rode draak. Ik  moet niets vergeten. Het  is voor ma ook  een stuk  makkelijker dat  hij bij  ma blijft, dan hoeft ze niet elke dag heen en weer te gaan. Ook  voor Sanford wel  zo  fijn,  dan kan hij  in ieder geval mijn ma lastig vallen haha. Nee hoor, hij  is heel lief. Ik  zei  al  tegen ma, hij  slaapt graag op  bed.. mag  niet eens haha.. maar hij  krijgt wel  zijn eigen kamer s'nachts. Ik  zou  wel  alle losse spullen wegzetten of in dozen doen want hij  gooit graag  dingen op de grond waar een vreemd luchtje aan zit.

25-01-2020.. alle laatste dingen zijn bijna geregeld, het koffertje van Miek voor de handbagage,  de laatste boodschapjes. Nu alleen  nog een extra sd kaart halen en dan denk ik  dat ik  alles in huis heb. Ik  wil  eigenlijk  de laptop niet meenemen, ik  heb een vermoeden dat ik  me al  een breuk moet  sjouwen, dus dan maar een extra kaartje. Dan weet ik  zeker dat ik  genoeg foto's erop kwijt kan. Nog een paar dagen en dan  kan het  echte inpakken beginnen.

01-02-2020. Vandaag Sanford naar ma gebracht en ik  zal je vertellen, het was ten eerste al  een strijd om hem in het reismandje te krijgen. Flink tegenstribbelen, maar uiteindelijk heb ik gewonnen..  met luid gemiauw de rit in de auto gemaakt, het is maar een paar minuten, maar het was een echt klaagzang. Eenmaal  bij ma losgelaten en meneer was na een minuut of 2 al onder de bank  gekropen en is daar niet onder vandaan gekomen. Ik  heb hem heel even onder de bank  vandaan gehaald om hem op  de bak te zetten zodat hij  weet waar die staat.  Daarna even bij  me op  schoot genomen, waar hij  lag te rillen als een rietje.. na een kwartier dook hij  weer onder de bank. Als ma naar bed gaat zal  hij er wel onderuit komen en dan de boel verkennen. Het is vandaag ook  veel  te druk, vreemde stemmen, vreemde omgeving, het  valt niet mee voor mijn kerel.