Introductie

1 september 2019 - Delft, Nederland

Het zit al een tijdje in mijn hoofd dat ik eens een winter vakantie wil gaan doen, en nee, dan heb ik het niet over wintersport.
Je ziet mij niet op een paar van die latjes een berg af  rollen.
Het lijkt me fantastisch om eens op een slee te zitten voorgetrokken door husky's, op een sneeuwscooter door de sneeuw te scheuren en op bigfoots te lopen door de sneeuw.
Je weet wel, van die tennisrackets onder je voeten.
Maar.. natuurlijk niet te vergeten en misschien wel het belangrijkst, het Noorderlicht.
Ik ga alvast heel hard hopen dat we,  mijn pa en ik , het  Noorderlicht mogen aanschouwen.
Nou is alleen gaan natuurlijk minder leuk dan dat er iemand met je meegaat, dus ik heb aan mijn pa gevraagd of hij met me mee wil.

Ik  zag direct zijn ogen glinsteren en toen wist ik  al  dat  het  snor zat.
Ook aan mijn ma, maar die zei gelijk: ikke niet! :-)
Ik had een leuke reis gezien bij de ANWB, dat zijn van die ledenreizen, waar al deze gave dingen te doen zijn en georganiseerd .

Vandaag zijn pa en ik even naar Den Haag gereden naar het hoofdkantoor van de ANWB. omdat we wel wat vragen hadden nog.
Daar aangekomen, is er helemaal niets meer van een balie waar je met iemand over de reis kan praten.
Wel is er nog een winkel, dus even aan een dame daar gevraagd of we iemand konden spreken en werden we naar een ouderwetse praatpaal, die je vroeger langs de weg zag staan, gebracht.
Er werd een nummer gebeld, en zo konden we contact hebben met een medewerker.
Erg onpersoonlijk, maar goed.
We hebben wel wat datums gekregen welke er nog vrij waren. In eerste instantie wilde Petra ook wel mee met Lucas, maar die gingen uiteindelijk niet mee omdat de reis best wel aan de prijs is, wat heel begrijpelijk is. Mij kan die prijs me niets schelen, ik moet kosten wat het kost dit gaan doen.
Snel weer naar huis en achter de computer gekropen om de reis te boeken. De mogelijkheden zijn ineens anders , omdat we nu met zijn tweeën gaan. Dus we hebben voor de datum van 02-02-2020 gekozen. Een magische datum.
Het mooie is altijd weer dat er een prijs  staat  :" vanaf.." , beetje relatief,  want  waar hangt dat  dan vanaf.. ik  bedoel  de reis blijft hetzelfde.
Met uiteindelijk de reis- en annuleringsverzekering, en de sneeuwscooter verzekering, kwamen we nog op ongeveer 500,- duurder uit.
Nog even twijfelen..
Dit is wel een reis die je maar 1x gaat doen.
Een" Once in a lifetime opportunity ".
Ach, wat kan ons het schelen, we gaan ervoor!

Omdat  mijn pa platina lid is krijgen we hele gave extra's erbij, 2 winterse excursies: huskysafari en sneeuwschoenwandeling, incl. hapjes en koffie/thee of chocolademelk,een Engelstalige 'Noorderlicht multimedia show', dit zijn de standaard dingen, maar nogmaals met de platina lidmaatschap krijgen we ook , de sneeuwscooter safari, een coole Salla muts, een welkomstpakket met Lapse specialiteiten, wat  dat ook  mag  inhouden, een Laps specialiteitendiner in een Kota restaurant en de rendierentocht met een kampvuur lunch. Verder krijgen we ook een Thermo overall, winterlaarzen en handschoenen te leen die we de hele week kunnen gebruiken. Ik  denk ook  wel  dat  we die nodig gaan hebben.

1. Sandra Gooijer:
    1 september 2019
    Geweldig!! Ooit wil ik dat ook nog doen.
  2. B.den Braver:
    1 september 2019