Naar huis

9 februari 2020 - Delft, Nederland

5.30uur,  het  wekkertje gaat. We moeten eruit. Heerlijk ,  we gaan naar huis.
Ja ik  zeg  heerlijk, want hoe leuk, gaaf, adembenemend, uitputtend, waanzinnig, mooi en bijzonder deze week ook was, het  is altijd heerlijk om weer naar huis te mogen, en straks te zijn, bij  mijn muppet.
Voor de verandering is het hotelontbijt al  om 6.30uur, dus dat  wordt  snel  eten, want om 7.00uur moeten we de bus nemen die ons naar  de luchthaven van Rovaniemi brengt, wat  nog even een rit is van 2 uur.
Het  is eigenlijk  heel gek, dat  als je dan naar huis gaat, het  niet snel  genoeg gaat..
Maar goed,  het  is zoals t gaat en nog een klein beetje geduld.
Op de luchthaven gaat  het  allemaal best  vlotjes, het  is hele andere koek dan wat we op Schiphol hebben. Het is ook  veel kleinschaliger.
Van tevoren had ik  tegen pa gezegd,  doe je toilettas in je koffer, dat  heeft hij dus niet gedaan, nu  weet je ook  hoe ik  aan mijn koppigheid kom, en dus na de vraag  van de beveiligingsagent of hij nog vloeistoffen had en mijn pa nee had gezegd, werd zijn rugzak nagekeken en alle vloeistoffen werden keurig in een zakje gedaan met de mededeling dat  hij  de vloeistoffen volgende keer op  deze manier mee mag.. ook werd hij  gefouilleerd, dit omdat er een stuk metaal in zijn knie zit.
En ik? Fluitend en met 2 vingers in de neus kwam ik  er doorheen.. haha..
Nog even in wel  1 winkeltjes gekeken en nog wat  souvenirs gekocht en 2 koppen koffie, werd het tijd om te gaan boarden.
Daar was ik  ook  wel  blij  om, want als je dacht dat  het  op  Schiphol warm is, de Finnen kunnen ook  lekker stoken.
En dan ook  nog even een overheerlijke hotflash erbij  krijgen die ik de hele week niet heb gehad.
11.30uur zit  er eindelijk  beweging in het vliegtuig en is het  tijd om  richting Nederland te gaan.. hopelijk gooit Ciara , de stevige wind,geen roet in het  eten.
En nog geen kwartier later hangen we in de lucht.
Ik  ben erachter dat  stilzitten op  1 plek zonder veel  bewegingsruimte niet mijn ding is, of het  nou 10uur vliegen is of zoals vandaag 3uur,  nee ik  vind er niets aan.
13.20uur is de landing ingezet via zwanenburgbaanen om 13.45uur zijn we eindelijk geland.
IT'S GOOD TO  BE HOME!
het  vliegtuig parkeerde natuurlijk weer aan het uiterste puntje van de gate en dus een eind lopen voor we bij  de bagage band waren, we hebben daar  echt heel lang moeten wachten voordat  de koffers eindelijk op  de band kwamen..Ik ging alvast een karretje halen toen ik ineens mijn ma al zag staan, die gebaarde al van opschieten haha. Nadat we eindelijk de koffers hadden konden we door de douane en zag ik Monique al staan en ma stond een eindje verderop. JA, en toen kwamen de tranen alweer opzetten, zoals gewoonlijk. Blij om moeders weer te zien en ook dat we weer veilig thuis waren. OP ons gemak naar de auto gegaan, koffers in de auto en even bij La Place een broodje gaan eten waar we ook veel over de vakantie hebben gepraat. Toen was het tijd om echt naar huis te gaan.
Ik ben heerlijk weer thuis om een uur of 17.50uur bij  mijn pikkie..
Tijd om te kroelen