Chasing the Northern Lights

4 februari 2020 - Hotelli Revontuli, Finland

Een tijdje geleden had ik  de Aurora Boralis app geïnstalleerd om te kijken hoeveel  kans je had om op een bepaalde plaats, waar ook  ter wereld, het  Noorderlicht te zien.
Ik  moet  zeggen dat  de vooruitzichten niet zo  best  was, 1 hooguit 2% kans in Salla.
Vanavond was even wat  anders.
Na het  douchen rond een uur of 20.00uur ging ik nog even op  de app kijken en ineens had ik  6% en het metertje liep langzaam omhoog.
Plotseling werd ik  een beetje nerveuzig.
Gaat  hij  nog verder omhoog?
Jawel  hoor 7, 8 en toen naar 9% .
Ik  dacht nog bij mezelf als het zo  doorgaat, gaan we m nog zien ook vanavond.
Alleen het  moest  wel voor 21.00uur gebeuren anders werd het  te bewolkt .
Snel  aangekleed , echt snel, geen thermo kleding of iets, hup  lopen naar een open plek bij  de piste.
Maar helaas ,  na een tijd te hebben staan rillen als een rietje, geen noorderlicht.
Je zag  inderdaad dat  het  bewolkt ging  worden dus zijn we met de staart tussen de benen terug gegaan naar de kamer..

Eenmaal in de kamer aangekomen gingen we onder de douche , ik  dacht nog even daarna om  nog één keer de app te checken.. wat  denk je? 13% , potverdikke,  zou  het  dan echt zo  zijn? Ok nog één keer aankleden en een maal  buiten kwamen we mensen uit de groep tegen die onderweg  waren naar het  meer en die vroegen of we mee wilde lopen.

Nou  is dat meer achter het caravan park en 2,3 kilometer verderop is. En in de -29 is dat  best  pittig s' avonds. Uitendelijk begin het allemaal  dicht te trekken en zijn we de wandeling terug gaan lopen. Helaas, helaas..
Dit is nog maar dag  2 hé,  dus we hebben nog een paar dagen.
Ik  houd hoop!